استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد باید در برپایی شهربازی معارفی جهادی عمل کنیم

شهرک معارفی؛ نوگرایی در تعلیم و تعلم/ بازتاب کارهای صورت گرفته رصد شود
نگاهی به غرفه های جذاب بخش کودک

به گزارش پایگاه خبری ـ اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قم، حجت‌الاسلام پسندیده از اساتید حوزه پس از بازدید از این مؤسسه و آشنا شدن با شهربازی معارفی خاطرنشان کرد: انتقال مرتب مفهوم به اشخاص در مدت زمانی کم و بعضی وقتی‌ها تکثر و تعدر این سبب گیج شدن اشخاص می‌شود. تعدد و تکثر به مقدار زیاد خیلی منفعت آور نیست.

وی افزود: مباحث باید بر اساس سن افراد مطرح شود. همین که فرزندانمان در سنین مختلفی بفهمند برای ادامه راه زندگی به یک راهنمایی یعنی اهل‌بیت(ع) احتیاج دارند، بسیارعالی است و می‌توان به جای این کلمه از (سفینه و ستاره) که در قرآن است تعبیر شود..

حجت‌الاسلام پسندیده با تأکید بر انتخاب مهم‌ترین و جالب‌ترین مطلب، خاطرنشان کرد: اگر یک شهرک بازی به نمایش گذاشته می‌شود که در قالب بازی مفاهیم منتقل می‌شود یک طرف خاصی دارد، ولی اگر احکام را به شکل دیگری منتقل و به نمایش گذاشته شود این دو مورد کاملاً با هم تفاوت دارند، یعنی نسبت استفاده از بازی و احکام در این دو مورد کاملاً تفاوت‌اند.

وی ادامه داد: بعضی از مخاطب‌ها فقط برای بازی می‌آیند و اگر بدانند معارفی است وارد نمی‌شوند و باید شما برای آن‌ها هم تحقیق و برنامه داشته باشید یعنی باید اشخاص را با ویژگی‌هایشان شناسایی کنیم.

این استاد حوزه گفت: باید در بحث‌های معارفی فقط عقیدتی‌ها را نمایش ندهیم. باید بازی‌ها به هم وابسته باشند و مقادر سنی را جدا کرد. باید جهادی کار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *